Nattarbete

Sitter just nu på jobbet, på extra vak vilket är att siita hos någon som är väldigt sjuk och är på väg att dö. På mitt jobb har vi så att ingen ska behöva dö ensam, vilket jag hoppas att det är på alla andra äldreboende i Sverige oxå. 
En period var det prat på att dra in på extra vaken hos de som var lugna för att spara pengar. 
Då frågade jag min chef hur ska man veta vem som är lugn för alla som någon gång suttit extra vak vet hur snabbt saker och ting kan ändras. Från att sova lugnt till att ha jätte ont eller dödsångest kan vända på typ 10 sekunder. Vilket hände i natt alltid lika jobbigt att se någon med sådan ångest men alltid lika skönt efteråt när man ser att min närvaro hjälper, det kan både vara hålla hand, stryka på kind men även se till att de får medicin mot smärta/ångest. Det är bara att inse att jag har världens bästa jobb. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0