Dagarna går i en rasande fart trots att jag är ledig

Trettondagen har vi kommit till, redan 6 dagar in på det nya året. I måndags var jag på möte på jobbet där vårat nya schema faststäldes så nu är jag och gubben ledig 5 helgdagar på 12 veckor. Har börjat fundera på att försöka fixa ett måndag till fredag jobb. fast det är ju inte så lätt.
Det är bara att inse att om man jobbar åt stat eller komun så ska man bara bry sig om sitt jobb och strunta i att ha en familj.

I går tog vi oss i väg till skridskobanan trots att det var -17 grader ute.
V hade nog trott att hon skulle vara profs på att åka trots att hon endast prövat en gång förra vintern, hon kämpade tapper men efter 2 ordentliga rump vurpor var det inte lika roligt längre. Men hon kämpade ett tag till.
Får nog stoppa en kudde innanför overallen nästa gång.

Har även kört i gång med att äta lite nyttigare igen har gått upp lite under julen men ligger ungefår + 1kg sen i slutet på augusti så jag ska inte klaga men på måndag blir det invägning igen.

Nä nu är det dags att fortsätta med det jag gjord när jag satte mig här, nämligen rasta damsugaren runt huset.

Kommentarer
Postat av: Kristina

Kram tillbaks:)

Hoppas att du har det kanonbra i snön:)

2011-01-07 @ 18:57:31
URL: http://kristinaroos.webblogg.se/
Postat av: Hilda

Jag måste säga att jag till 100% uppskattar din blogg. Tyvärr verkar jag inte kunna prenumerera på din blogg via BlogLovin' och jag undrar vad jag gör för fel. Är det någon annan som också har problem med att prenumerera på den här bloggen?

2011-05-08 @ 11:56:11
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0