Storfamiljer........tufft jobb

sitter och läser på aftonbladet.se om familjen Johansson som har 10 barn. Jag säger bara jä..a vilket jobb dom gör själv kämpar men med att man ska få allt att gå ihop fast man bara har 3 barn. I och för sig så står det ju att mamman i familjen mer eller mindre har varit mammaledig sen -93 med undantag för några år. det lär nog bli betydligt jobigare den dagen dom ska arbeta båda två.

här är hela stora familjen:


bilden är lånad från aftonbladet.se

Jag själv skulle aldrig skaffa så många barn men jag tycker att det är tufft att det finns dom som vågar och klarar av det.

Kommentarer
Postat av: Maria

Den har legat i och jag beundrar dem för att dem orkar.

Jag tycker vi har en stor familj med 7 barn tillsammans :-)

Må så gott !

2009-01-03 @ 20:00:11
URL: http://hippamorsan.blogg.se/
Postat av: litentanta

jag är imponerad men inte ett dyft avis, herre je, en förlossning "botade" mig från ev drömmar om fler barn helt enkelt....åsså det lilla faktumet att jag aldrig riktigt hittade en lämplig pappa ;-)



2009-01-05 @ 15:24:07
URL: http://litentanta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0