Drömmar om.................

Ja då satt man på jobbet igen, trött som bara den men det är ju bara 4 timmar tills man får gå hem och vara långledig i 9nätter *jippi*

Lugnet har lagt sig och de flesta som bor här ligger och sover just nu, så då hinner jag sitta framför datorn en liten stund.

Har massa tankar och funderingar om det här med att blogga, och skriva texter om sånt som man läser, ser, hör eller  är med o. många gånger blir jag så arg och irriterad över olika saker och kan känna tänk om man skulle kunna skriva i hop något, en insändare eller något dylikt, men det blir oftast en massa svammel då jag har lite svårt att följa den "röda tråden" när jag skriver.

Kolla bara mitt jobb, Äldrevården oj vad mycket man skulle kunna skriva om den. INGET ont om de som jobbar inom vården vi gör alla vårat bästa för att våra boenden ska ha det så bra som möjligt, men när man jobbar inom en verksamhet som är kommunal och det har gått så långt att MEDEL GÅR FÖRE MÅL dvs. att vi får sänka målen för vi har inte tillräkligt med personal. DET ÄR FÖR DJÄVLIGT.

Ni kan ju gissa hur man mår som personal då när man inte hinner med allt som man är van och har lärt sig att göra, man mår jätte dåligt bitvis.

Nä nu ringer dom på mig så nu ska jag gå och göra mitt arbete, som jag älska fast det känns tungt rätt så ofta just nu....

Kommentarer
Postat av: litentanta

är som alltid imponerad och fascinerad av er som kämpar på trots nya sparmål vartenda budgetår, som att man skulle kunna budgetera bort livsviktiga behov?! som att sjukdomar och åldrande kan stoppas pga sämre tider? frustrerande är det minsta man kan säga....



2009-01-19 @ 10:36:45
URL: http://litentanta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0