2 år och klädmedveten

Det måste ligga i dom kvinnliga generna som min dotter har, för mina söner har aldrig brytt sig om vad dom har haft för kläder på sig det gör dom knappt i dag fast dom snart är 7 & 9 år. Men min 2 åriga dotter är mycket bestämnd när det gäller vad hon ska ha på sig, som nu på morgonen hade jag planerat att sätta på henne en viss outfit ( det är nämligen fotografering på dagis i dag) Inte då det var bara att byta hon stenvägrade.

Hon blev jätte fin i dessa klader (jätte fin är hon i och för sig alltid) oxå. Men tänk att man kan vara så bestämd som 2 åring dessutom tror hon att hon kan allt själv, så var aldrig grabbarna  möjligtvis lite men det var först i 3 års åldern.

Men V tror att hon kan precis allt och hon måste testa för att inse att hon inte kan. som tex dra igen blixtlåset i jackan varje dag ska hon testa själv innan jag får hjälpa henne & försöker jag göra det innan hon har försökt då tar hon till dom tonerna som gör att man blir döv i minst 2 timmar.

Nä nu ska jag gå och fixxa pippilotter på V och det har hon faktist gått med på för hon tycker att hon är jätte fin med det.
( till saken hör kanske att hon har inte kunnat ha pippilotter så himla länge så det kanske fortfarande är nyheten som gör det kul)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0