MAGSJUKA......helvetet på jorden

Magsjuka finns det något värre, är nu inne på dygn nr 8 me magsjuka här hemma, är så less.
Mellan grabben M började förra söndagen, onsdag kväll fick jag åka in på sjukhuset med han för att han var uttorkad,, så det blev en natt på lassa med dropp för att vätska upp han. Onsdag morgon började V kräkas, som tur var hon hos mormor &morfar, så jag fick ju lite hjälp där. Fredag morgon börjar M och kräkas, då var jag på väg att rymma hem ifrån. Tur att man har svärföräldrarna på orten, dit skickade vi M som då hade blivit rätt så pigg. Han är fortfarande kvar hos farmor och farfar för att slippa bli sjuk igen. jag saknar han så att det gör ont i hjärtat, men han blir så bortskämd där så han sa idag att där kan han stanna 2 veckor till.
V mår nog bättre nu bara bajsat 1 gång idag och det var INTE vatten diarré men M är inte så pigghar diarré, och är rädd för att ätadå tror han att han ska kräkas igen, som tur är så dricker han iallafall.

Nu är det 13de gången sedan sista helgen i januari som någon har magsjuka i denna familj.

Kommentarer
Postat av: litentanta

åsså var jag så korkad att jag hoppade in o kollade din länk...... :-/ ingen mer sån epidemi den här vintern va? då flyr jag tillbaka till särbon o isolerar mig vid datorn tror jag....



2008-12-10 @ 14:15:15
URL: http://litentanta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0