Torsdag och nyvaken.................

Haft en H..vetes natt på jobbet med ett oväntat dödsfall på morgonkvisten så var rätt så chockaartart för mina arbetskamrater som hamnade mitt i det. Så jag fick mer se till att ta han om resten av dom gamla och se till att mina arbetskamrater klarade sig bra.

Trots att man jobbat så många år inom vården så händer det saker med jämna mellanrum som man aldrig kan förbereda sig på, och trots att man vet att man gjort allt aan kunde så får man ändå kännslan tänk om jag hade kunnat göra nått mer.

detta är ett fall då man önskar att man gjort lite annorlunda, men det är bara att inse att vi är 4 st som ansvarar för aalldeles förmångaa boenden, och hur gärna man än vill så kan jag inte dela på mig.

På ett sätt känns det rätt så skönt att jag ska vara hemma 2 nätter för vård av barn men jag tänker naturligtvis på mina kära arbetskamrater som ska arbetaa vidare i natt.

Kommentarer
Postat av: Mollan70

Ja det är många jobbs baksida.

2008-12-18 @ 21:41:19
URL: http://metrobloggen.se/Mollan7
Postat av: litentanta

just nu förstår jag inte hur folk orkar med alla saker som händer inom vården... men jag är väldigt partisk nu o jag vet ju att ni har helt andra relationer till patienterna än vad vi anhöriga har, vilket är en jädra tur för er



2008-12-20 @ 14:11:33
URL: http://litentanta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0