Dagens fråga

Vart tog medmänskligheten vägen?

Visst har jag fått mer pengar i börsen under de 4 år som gått men vem-/ vilka har fått betala?
Jag själv, kommunerna måste spara vilket blir mindre pengar till äldreomsorgen=nerdragningar inom mitt jobb.
de säger att de prioriterar utbildning och att de unga är viktiga, inti fan har jag sett någon förbättring varken på skola eller förskola, resurserna blir bara färre och färre.

De säljer ut allt det statlig så att vissa personer kan bli rikare men det är ju inte jag som är en vanlig arbetare.


Jag ber till gud att jag inte blir sjuk under dessa 4 år som kommer för då är det kört.

Jag tycker att de som röstat på alliansen är riktiga egoister som bar tänker på sig själv.

Skulle faktiskt vilja se vilka av dessa borgare som driver företag och verksmheter som är villig att anställa dessa svårt sjuka människor som blir utförsäkrade för att de inte är tillräckligt sjuk för att få sjukpenning.

Undrar hur många av dessa som bestämde dessa regler som är utbildade läkare.
för jag har alltid trott att om en läkare säger att jag är for sjuk för att arbeta så är dt så men tydligen inte.

Känner stor sorg en dag som denna.

Att dessutom SD tog sig in i riksdagen,ja jag bara undrar vart detta land är på väg.



Kommentarer
Postat av: litentanta

Det är sannerligen helt åt helvete, ja eller fel? vad som har hänt. Samtidigt hade jag det på känn, om man som jag jagat runt så mycket på internet hela den här sommaren så har det märkts...folk har blivit så egoistiska och fördummade, ivf i mina ögon.



Alla kommentarer man har hittat, och säkerligen kommer att fortsätta att mötas av, speglar på ett förakt hos "Svensson" som är sanslöst. Jag har inte en aning om vad som kommer att hända med mitt liv, en avancerad, eller hyfsat insatt, gissning lutar mot att from oktober så blir den här lilla familjen helt beroende av soc.



Känns allt annat än ok men nu måste det bara bli så, det går ju inte att göra sånt som är omöjligt, ingen heltid i världen kommer att fungera för mig, väck med arbetet...osv i all evighet amen.



Vi får vara tacksamma över att luften är fri, att barnen är friska och att hälsan finns...(haha, det var ett otroligt dåligt skämt)



Ta hand om sig o en lite avslagen kram

från en tanta i "innanförskapet"....

2010-09-20 @ 23:40:31
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: Lina

jag kan tyvär inget annat än att hålla med dig, vart är vi påväg? Suck.



Kliandet har minskat lite, och jag hoppas det går över helt snart. Hoppas.



kram!

2010-09-26 @ 14:33:06
URL: http://ninninusens.blogg.se/
Postat av: Vibeke

jag håller fullständigt med vart e landet på väg???? Stor suck ....brukar läsa din blogg ibland & måste säga att de e en fin blogg ;)

2010-10-03 @ 15:15:04
URL: http://Vibekeopeter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0