Nu är jag hemma igen

det har varit upp packning och röjning på hög nivå sen jag klev in genom dörren här hemma, den andra tvättmaskinen går just nu, och det har varit femtio elva väskor och påsar att tömma, jag vill helst ha bort alt i kväll, så jag kan börja städa huset i morgon när jag vaknar (hann inte städa innan vi för så när man går barfota inne så känner man hur sandigt det är) , ja tvätta med för den delen har nog 6 maskiner till att köra.

sen ska häcken klippas likaså gräsmaattn men det får bli gubbenns jobb.

hjälp vad tiden går fort.............

det är fullfart hela tiden det är skönt att vi ska åkaa hem i morgon så man kan få ta det lite lungt, för denna tripp hsar varit barnens semester i det stora hela.

just nu är vi i stockholm och har spenderat hela dagen på Gröna lund, tror ni att jag har lyckliga barn som har hunnit me både lisseberg och gröna lund på en vecka, dessutom var vi till Villda Västern (high Chapparall) i lördags, Pengarna har sprutat så nu blir resten av sommaren lugn (tur att man fick skatte återbäringen precis innan vi for annars hade det varit bankrutt nu)

Varmt är det desutom så man tror att man ska gå åt, vi räknade ut att i dag påå Grönan så gjorde vi 6 personer (barnens faster var oxå med) av med nästan 8 liter vätska så det är bara att inse att dricka är ett måste i denna värma.

nu är kl 23 och det är 19 grader ute och man tycker att det känns svalt.

nä nu är det snart dsgs att gå och sova så man orkar sitta 65 mil i bilen i morgon.

Dagarna går i en rasande fart

vi har det trevligt men hjälp vad tiden går fort, här har vi i allafall hunnit med både shopping i Ullared och varit på Liseberg och Borås djurpark, men jag min klant skallle har naturligtvis glömt sladden till kameran hemma så jag kan inte visa några bilder från vår härliga semester.

Varmt är det också i går var det 28 grader så jag tog årets första dopp, det är tidigt för mig för jag är oftast en riktig badkruka.

I morgon är det sol bad och tvätt som gäller här på campingen det ska bli en bill fri dag vilket barnen tycker är ganska skönt, okej någon av oss vuxna måste ta sig till affären för att fixa lite middags mat men annars blir det lungt.

Midsommaraftonen

firade vi för fullt, sill lunchmed tillbehör, smaskens

sen när det var dags för dans kring midsommar stången så smet jag i väg med V för att få henne att sova en stund, och M & M höll sig oxå borta de har aldrig velat vara med på sånt och jag tänker inte tvinga dem.

sen när det var färdigt så kom värsta åskskuren det stog som spö i backen, så det var bara att avvakta med middagen ett tag, eftersom vi skulle laga endel av maten utom hus, tur att våra kamrater har husvagn för det var jätte mysigt att sitta i förtältet. tillslut blev det middag i allafall, Färskpotatis sallad och fläskfilé mums vad gott.

barnen tog sig en tur på minigolfbanan eftermiddagen och vi satt och surrade och spelade kubb, sen kl 21:00 var det dags för live band här på campingen, det var ett band som spelade covers så det var fullt ös till kl 23:00 till och med lilla V höll i gång och dansade tills det var slut.

midsommar dagen tog vi en lugn förmiddag och eftermiddagen till bringade vi på Varbergs fästning och efterföljande middag på Mc donalds.

I dag på förmiddagen var jag och K (mamman i den andra familjen) in till Borås för att shoppa lite, vi hade ju hoppats på att vi skulle få gå på Ellos men det verkar som om det inte finns någon sådann butik längre utan enbart postorder.

men i morgon blir det shopping utan dess like då bär det av till ULLARED.........

nu är det dags att sluta för det mobila bredbandet håller på att djävlas med mig

glömde att tala om att gubbarna är i göteborg och kollar på ACDC just nu......

vi startade 09:00 i tisdagsmorse

avverkade där efter ca 43 mil och tillbringade natten i en campingstuga på ljusdals camping. V hade tänkt sova i tält men det blåste storm när vi kom dit.

Onsdagen tillbringade vi ca 50 mil i bilen och stannade på Kerstins Camping utan för Mellerud. där slog vi upp tältet och tillbringade en natt och jag skriver tillbringade för jag kan inte direkt säga att jag sov, bara att inse att den här kroppen inte är purung längre ont överallt av att ligga på luftmadrass och en jä..a massa fågel kvitter gjorde att det inte blev så mycket sömn sen kl 05:30 så kom regnet dessutom. ingen kul natt alls men lilla V som är van att sova i vagnen hon sov som en prinsessa.

Torsdag morgon var det bara att packa in ett blött tält och bege sig vidare men dagens etapp blev bara 20 mil ungefär och då kom vi fram till HANATORPS CAMPING  och här hade vi bokat Lönneberga stuga som vi nu ska bo i i 10dygn.
Så i morgon blir det midsommar firande här på campingen fast det ser ut att bli regn,själv håller jag tummarna för att det ska dra förbi i natt men det är nog inte så troligt.

nä nu ska jag hoppa i säng så att den här lilla tanten orkar med lite midsommarfirande i morgon.

Nu är vi på plats

efter drygt 110mil och 3 dagar i bil är vi på plats drygt 6mil utan för Göteborg.
mer uppdatering i kväll när det är dags för lillan att sova, nu ska jag ut i det fina vädret (okej det blåser storm men solen är framme i allafall)

I morgonbitti

bär det av  och mobilt bredband är införskaffat så jag hör av mig senare
nu är det natti natti

tiden går snabbt

hinner knappt med mig själv dessa dagar,

I dag har jag varit på M & M s skolavslutning, jätte fint och massa vakra sånger sjöng dom.
jobbat 2 nätter hittills i veckan och nu har jag fredag och lördag natt kvar sen är det semester och föräldraledigt i 10,5 vecka.

på Tisdag drar vi i väg på semester söder ut, få se om vi hinner fixa något mobiltbredband innan dess annars blir det data fritt i nästan 3 veckor.

nä nu ska jag sova en stund så jag orkar jobba i natt.

FBIK cup i Fotboll

i Furunäs i dag är bara hemma på lunch uppehåll sen är det martch kl 15:00 & kl 17:00 och ev. final 18:25 så här är hela dagen räddad, hoppas bara att det håller upp hela dagen.

(bilden kommer från fotoakuten.se)

Sommar fest på dagis i kväll

Det är sommar fest på V´s förskola i kväll och vädret ser ju riktigt lovande ut. ända sen den första sommarfeten vi var med p 02 så har de lyckats träffa av uppehålls väder  det är ju rätt så kul.

Så det blir picknick till middag pankaks rullar till barnen och lite sallad till mig (B jobbar i kväll så han kan inte vara med)
I morgon är det vår avslutning för M´s förskoleklass så då blir det picknick även då och han har beställt kyckling sallad.

nä nu ska jag gå ut och plocka ihop det sista efter gräsklippningen.