En tur in till staden

Packade ner dottern i vagnen och gav mig ut i snöstormen för att ta mig till buuhållsplatsen, och bussen in till stan.

Det har som sagt var snöat rätt frisk här uppe sen igår kväll, och naturligtvis han dom komma och ploga vägen innan jag skulle far, plogsträngen blev knä hög så jag fick skotta mig ut för att få med mig vagnen.

Väl inne i stan var det först stadium som hägrade M ska nämligen börja spela innebandy på söndag så det blev en innebandyklubba och skyddsglasögon.
Sen en sväng och kolla in rean på polarn och pyret, sugen på att köpa en vinter overall till V till nästa vinterhade det funnits stl 104 så hade jag slagit till men den var naturligtvis slut.
Vidare på Apoteket och hämtade ut mer astma mediciner åt V .
Den till lekbiten för att fixa present för M är bjuden på kalas på söndag (men när vi kom hem hade vi fått ett mejl om att kalaset är framflyttat på obestämd tid, födelsebarnet har fått vattkoppor)
Sen en sväng in på lindex och jag som inte skulle köpa något, men blev det ett par byxor och 2 tröjor (tag3 betala för 2) till lilla gumman.

vandrade sedan runt och ögon shoppade en hel del sen blev vi upphämtade av gubben som slutade kl 15 hem igen och hämtade grabbarna på fritids, när vi kom hem fick maken den stora äran att ta fram snöslungan.

 det har nog kommit några dm snö så ibland är man glad att man har en snöslunga.......

Kommentarer
Postat av: litentanta

jag är bara tacksam över att snön som kommit väger noll o ingenting, var ju mina första spadtag den här vintern idag o....ehh, det är inte kul, inte med en sån spade jag har lånat ivf :-(

2009-02-05 @ 21:20:40
URL: http://litentanta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0