Dag nr 2 på det nya året

Gubben jobbar natt i helgen så vi andra har tagit det lung ett tag, vid lunch tid for M i väg med en kompis till dennes mormor och jag, M & V åkte in till stn för att lämna in barnens skridskor på slipning.
Så om vädret tillåter tar jag med mig barnen till skridskobanan i morgon.

Hosten har varit fullt ös medvetslös i princip, först var gubben borta på kurs i 8 veckor på annan ort så jag fick vara ensamstånde några dagar varje vecka, gud vad imponerad jag blir på de som är ensamstånde på heltid vilket jobb de gör jag skulle inte vilja byta.
sen han han jobba en vecka innan deras nya schema började vilket innebar att han blev påtvingad natt tjänst, trots att jag redan jobbar natt och att vi har 3 minderåriga barn här hemma. Han vill dessutom inte jobba natt eftersom han har så svårt att sova på dagarna.

Detta har resulterat i att vi hr fått komunen att anställa både farmor och mormor som barnskötare för att de ska kunna vara här de nätterna vi jobbar samtidigt.

Jag kan lova att detta har tagit mycket av både våran tid och ork denna höst som våra scheman ligger just nu så är vi ledig 3 helgdagar tillsammans på 6 veckor, inte kul alls.

sen spelar ju båda sönerna handboll och innebandy så det är en hel del runt detta med matcher och träningar, tur är ju att dom fixar träningarna själv, gångavstånd till hallen.
Men sen är det matcher var och varannan helg och då är det ju skjuts åt alla möjliga håll.


Kommentarer
Postat av: litentanta

Vilka härliga scheman ni har fått.... :( Att vara ensam morsa är ju inget nytt för mig, men jag hade ju bara EN tjej, lite skillnad misstänker jag, och sen är man ju inställd på att man är själv, jämt, så det blir någon sorts automatik över det hela.



Blir lika irriterad varje gång när jag ser hur folk får kämpa för att få ihop sina scheman, vad är meningen med att vara en familj om man inte hinner träffas ens...? Mamma, pappa, barn är ju den ultimata familjebilden men då måste man ju få tillgång till just den familjetiden också.



Hoppas på nån sorts schemaändring för er, härliga vårvinterdagar (är ute i god tid nu ;) ) och kul att se dig aktiv igen!



Ha det bäst!

2011-01-03 @ 11:28:34
URL: http://litentanta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0