Jobbigt möte på jobbet

haft ett extra möte på jobbet i kväll om det jag inte ville skriva om förra vecka. Har nämligen en jobbar kompis som inte mår så bra (tror vi), visst kan jag ta emot att jag har jobbarkompisar som inte mår så bra och att de skäller och gnäller på mig när jag jobbar men när det går så långt att det går ut över våra vårdtagare så kan jag inte vara tyst längre.

Vilket hände när jag jobbade helg sist. sen kom det några fler insedencer under vecka som jag var ledignär hon jobbade med några andra, hon har bara fräst när man har försökt att säga något, så vi gick till chefen förra måndagen, och då drog det hela igång. så det har varit en turbulent tid.

Resultatet blev att hon har blivit omplacerad till dag arbete och vi är ett natt gäng som inte mår så bra just nu.

nu får tiden utvisa hur det ska gå själv tror jag att det kommer att bli bra i slut ändan även om det känns tungt just nu.


NU TILL EN KUL SAK

jag provade mina gamla jeans stl 40 som jag inte har kommit i på länge och jag fick på mig dessa och jag kan till och med andas i de *ler*

-5kg har ändrat kroppen en hel del.

Kommentarer
Postat av: litentanta

Det är absolut inte kul när man hamnar i såna situationer men det känns bra att läsa att ni gjorde det rätta istället för att bara blunda o låta det vara. Viktiga yrken där man tar hand om människor måste fungera, en anställd får visst må dåligt men hamnar vårdtagarna i kläm finns det ju inga alternativ dessvärre...



Härligt att se att du kommer i dina brallor igen ;-) Och förresten, är du redan, efter ynka 5 kg ;-) nere i strl 40 så är ju slaget redan vunnet på nåt vis, nuförtiden måste man ju faktiskt kalla 40 den sk "medium" storleken då plaggen ju har krympt betydligt sen man var ung, eller hur?



Ha det bra, hoppas ni får ordning och lugn o ro i gruppen igen och slit inte ihjäl dig, kom i håg det!

2009-09-24 @ 00:14:26
URL: http://litentanta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0