nu är gris sprutan tagen

nu är 2/5 delar av familjen vaccinerad, jag och V har fått våra sprutor i dag (jag för att jag är vårdpersonal och V för att hon är astmatiker) de 3 andra tillhör inte riskgrupperna så de får vänta någon vecka.

Tur att jag var ute i god tid för jag hade ju tids bokat men för V var det dropp in, men hon fick sin spruta 5 minuter efter mig så vi var i från hälsocentralen efter knappt 45 minuter och när vi for var det säkert 150 personer i kö och det kom mer hela tiden.

så nu har vi ätit middag men jag känner mig rätt hängig, vet inte om det beror på sprutan eller för att jag har sovit så lite i dag efter att jag har jobbat natt.

M kommer hem sent i kväll från semestern med faster men det är en sjuk kille vi får hem, han har fått "turist mage" så det blir inge skola för honom i morgon. har endast fått i sig vätska i dag när han har drukit försiktigt, det är ju tur att faster är sjuksköterska.

nä nu ska jag börja förbereda nattning av V för hon är trött.


Kommentarer
Postat av: litentanta

Dottern m älsk är också sprutade idag, nu är den viktiga delen av familjen "fixad" så jag känner hur lugnet lägrar sig, flunsan kryper närmre m sjuka på jobbet och jo, lite orolig hann jag allt bli för dottern...



Du fortsätter att minska, grattis, och bunkra upp m cola nu till lillpojken, eller storpojken som han ju är hemma hos er!



Ha det bäst!

2009-11-04 @ 19:04:27
URL: http://litentanta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0