Sportlov och internationella kvinnodagen

i dag börjar sportlovet hos oss och natuligtvis har jag lång vecka på jobbet 5 nätter av 7 möjliga, trist som bara den men tur att gubben är ledig tis och onsdag och jag torsdag så barnen får 3 lediga dagar i allafall.

Helgerna när vi är ledig både jag och gubben har en tendens att gå i en rasande fart så även denna helg

Fredagen tillbringade gubben på taket och skottade bort all snö, eftersom vi har ett platt tak så känndes det som det var dags.



en rätt rejäl snöhög blev det bredvid husväggen.
sen ser man ju hur jäkla mycket snö vi har, jag kanske ska påpeka att vi har källare på vårat hus och det är rätt så mörkt där ner nu eftersom försterna ligger under snön.

nä nu ska jag gå och sova en stund så jag orkar jobba i natt.

Kommentarer
Postat av: litentanta

De har ju skottat jobb-taket också, man kunde extraknäcka men när jag fick höra att det handlade om att dra snön en 60 meter på taket struntade jag i det... inte tusan är det värt pengar, då talar vi blod, svett och tårar och då vill jag ha diamanter eller nåt istället ;-)



Tråkigt att du har det tunga schemat nu, Murphys law eller vad man kallar det hela :-(



Men jobba lugnt, ta hand om er och jo, jag blev aningens avis på smörgåstårteätandet...

2010-03-08 @ 12:01:05
URL: http://litentanta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0