Veckan som gick

har inte varit kul, jätte hängig har jag varit så jag har inte ens orkat blogga men nu känner jag mig piggare så nu är det jobbvecka med 5 nätter framför mig.

har i helg blivit piggare så jag har orkat röja lite här hemma, tänk vad snabbt det förfaller när man inte röjer eftersom och gubben som jobbade mycket förra veckan har inte kunnat hjälpa till förren i helgen han med.

Har även sutti och fixat och trixat med våra scheman i vår det är alltid ett pusslande när båda jobbar skift och våren ser lite speciell ut då jag jobbar 75% natt och gubben jobbar 50% natt och 50% dag.
Men schemat föll så bra att fram till sista maj behöver vi bara barnvakt 2 vardag nätter och 4 helger.
Helger behöver vi ju barnvakt även om gubben jobbar 100% dag, så 2 vardags nätter på 4 månader är inte så farligt.


Kommentarer
Postat av: litentanta

Det är svårt att få ihop jobb och barn helt enkelt, minns när dottern var liten, tydligen hade jag förträngt hur ofta hon var hos mormor för jag har blivit påmind på senare tid. Jag jobbade ju så ofta, så länge och så "jämt" för det mesta och hade lite dåligt med avbytare hemma. Låter som helt ok med de dagar ni behöver, är ju knixigt med såpass mycket natt för er även om det ju bokstavligen är guld värt!



Hoppas "friskdomarna" börjar hagla över er nu, vi går ju strax in i februari och då är det ju en månad närmre den där "våren" när en hel del av snorigheten ska försvinna, eller hur?



Ha det bra i "värmen", härligt att det är såpass varmt som det är nu :-)

2010-01-25 @ 10:23:56
URL: http://litentanta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0