förkylnings dags

V har hostat av och till under hela natten, själv vaknade jag utan röst och med ont i halsen.
Rösten har kommit tillbaka men den låter inte riktigt som den brukar och jag är jätte trött i kroppen fast jag sovit riktigt bra i natt. Få se åt vilket håll det går,blir det värre blir det att sjukskriva sig i morgon kväll.

barnen är över vänt på att faster ska komma, hon landar efter 18 i kvällså snart så får de kramas med henne-
V är hemma och ledig från förskolan i dag så vi ska ta oss en tur till apoteket oh en sväng förbi fritids för att se om vi hittar M tjocksocka som spårlöst försvann från hans fot när han var där förra veckan.

Jag tyckte det lät lite underligt, men som den blivande 8åring han är så LOVADE han att det var så det gick till den bara försvann från hans fot.

Ja det är nog meningen att maninte ska förstå allt som mamma.

Kommentarer
Postat av: litentanta

Jag bara älskar när "vår" dialekt smyger sig in i skrivandet, övervänt är ju ett perfekt ord som jag måste börja använda mer igen :-) När jag bodde uppe i fjälltrakterna, i byn med en väldigt ovanlig dialekt, de envisas med att kalla den unik vilket iofs kan stämma, så fick jag plocka bort en hel del ord som de bara garvade åt :-) Men ord som skåpar tex, de måste vara sånt jag plockat på mig under åren för inte tusan minns jag att jag sa så "hemma" hihi!



Hoppas ni slipper insjukna nu trots det ruggiga vädret och kram tillbakas!

2010-01-18 @ 10:43:57
URL: http://litentanta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0