Snön är borta och det spöregnar ute

Det var så trist att kliva upp i morse, mörkt och grått igen, tänk vad lite snö på marken kan göra för skillnad.

Barnen är nu lämnad på skola och förskola och själv ska jag ta det lugnt på förmiddagen för att tillbrinnga eftermiddagen på jobbet.

sitter och funderar på om jag ska byta gardiner i vardags rummet, har nämligen kvar sommar gardinerna där, fast de får nog sitta kvar en vecka till för det känns lite tidigt att sätta upp julgardinerna redan nu.

Har även börjat funder kring julklappsinköp, har kommit fram till att grabbarna ska få nya längdskidor, tror att även jag ska önska mig det så kanske jag kan få med dem ut i spåret i vinter så de lär sig åka ordentligt.
Har även lovat grabbarna att vi ska låta dem provåka slalom i vinter, så då blir det till att putsa upp sin egen utrustning, har nog inte stått på slalomskidorna sedan 1997.

Nä nu ska jag packa lite tradera paket.

Kommentarer
Postat av: litentanta

Jag som ju är nattmänniska, säger hon till en som jobbar natt...hmmm, njuter av snöfallen nattetid.. Då får ju tom vi inne i stan vitt omkring oss, att sitta ute o röka samtidigt som det öser ner regn är inte alls lika mysigt och bläää för promenaden till jobbet i morse...



Motvind och strilregn, och som du skriver, grått, grått, grått ute :-(



Men snart kommer den riktiga vintern, allrahelst om ni går och storhandlar skidor till familjen ;-)



Ha det bäst!

2009-11-16 @ 14:44:47
URL: http://litentanta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0