Vissa nätter är roligare än andra............

började ju bra av någon anledning så var jag trött redan i går kväll så här fnissit trött, det  är tur att man har så underbara jobbar kompisar så att man får fnissa,.
Men jag fick även börja arbeta på en gång hade en boende som låg och ropade Bock Hornen och gav sig inte det tog mig 20 minuter att lista ut att vad han menade med det var :släck taklampan i hallen. 
Det är inte lätt att bli dement och tappa talet och det är inte alltid så lätt att vara "detektiv" och lista ut vad den demente menar. Tycker själv att jag var rätt kvik som fixade det på 20 minuter.


Sen har natten varit rätt ok till vi fick ett fall av magsjuka,, inte kul. HATAR magsjuka.


men  nu är det bara 1 timme och 15 minuter tills jag får gå hem och sova jippi.

Kommentarer
Postat av: litentanta

måste bara svara på din kommentar, jag är ju med Mariehemare!!! vad häftigt, Bräntis var iofs öken men det är väl kanske högstadiet överlag? hmm, nu blir jag nyfiken, var du hyreshusare eller var du en sån "där" riking m eget hus o allt?;-) (o då kan man ju lätt gissa var jag bodde ivf hehe!)



när språket försvinner blir det en himla massa detektivarbete, hoppas att ni har lärt känna era patienter så pass att ni kan tyda på annat håll också, fast..det är ju lika svårt ändå, afasi o svammel är ju lika svamligt för alla



o sen håller jag tummarna för att ingen magsjuka dras med hem till familjen, tänk dig ett kräksjukefritt år va?



2009-01-09 @ 18:34:43
URL: http://litentanta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0