Året som gått 2008


JANUARI 2008:


Nytt år och inga större förändringar sen året innan, börjar gå en intern arbetsmiljö utbildning på jobbet . Sista helgen i januari börjar magsjukan härja hemma hos oss.


FEBRUARI 2008:


Magsjukan fortsätter härja men vi hinner med lite kalasande mellan varven, den 10:de blev M 8år den 14:de på alla hjärtansdag blev M 6år och den 28:de var det min tur att bli ett år äldre.
Går färdigt arbetsmiljoutbilbningen


MARS 2008:


Magsjuke epidemin resulterar i att  M får tillbringa en natt med dropp på sjukhuset sen 1 veckas maagsjuke karantän hos Farmor & farfar.
Melodifestivalen gick av stapeln och jag älskade Nordman "Ödet var min väg" men röstade på Charlotte P´s "hero" för jag trodde den skulle slå bättre i europa ( men ack å fel jag hade)
Påsken var tidig så den han både komma och gå innan månaden var över.


APRIL 2008:


Då var det dags att förnya passen för mig och B och skaffa ett till V.
Ståd på Loppis en dag och sålde grejor för dryga tusenlappen.
V fick prickar som blev sårskorpor, vi håller tummarna på att det var vattkoppor fast det bara var ca 20st.
Vet inte om det har med åldern att göra men åkte på värsta baksmällan på typ 15år, ska det vara så här vill jag ALDRIG dricka alkoholhaltiga drycker mer.


MAJ 2008:


Börjar månaden med att vara dunderförkyld och sängliggande i några dagar.
Börjar bli dement (eller så har jag bara mycket att tänka på) men lyckas glömmma min Jacka på Mc Donalds en dag när jag var till stan.
Slutet av månaden drar vi 2 veckor till Mallorca.
Släkten utökades med en liten tjej, (en tremänning till M, M & V )


JUNI 2008:


början av juni tillbringade vi på Mallorca, det var då högtryck över Sverige och lågtryck över medelhavet, så vi hade 2 veckor med halvdant väder inte direkt vad man väntar sig när man är utomlands 2 veckor.
Jobbar mig igenom Midsommar helgen.
Har min årliga dos av migrän.
Lär mig köra moped 36år gammal ( det är aldrig för sent)



JULI 2008:


En tjej kväll på krogen med mina gamla tjejkompisar, lär mig att man inte ska dricka 2vodka/red bull sent på kvällen om man vill sova på natten.
Familjen for på semester 1 vecka före mig (jobbade 5av 7 nätter)
Hade släckt fest i Björkvattnet i år var vi 47st. släckten blir bara större och större.
Syster yster occh hennes barn var på besök i en vecka.
firade våran 10åriga bröllopsdag.


AUGUSTI 2008:



Sommarens häftigaste åskoväder dök upp på kvällen den första, det var jätte häftigt att titta på.
Varit på 1bröllop och en bröllopsfest (dom gifte sig redan i juli)
M börjar fritids och förskoleklass.
M börjar 2an med att ligga på sjukhuset för att operera en testikel.
Grabbarna i familjen var på star wars utställningen i Ö-vik och jag & V passade på att shoppa kläder under tiden.
Cirkus Skratt kom till byn, barnen var där med pappa och farfar eftersom jag skulle jobba.
B blev ett år äldre


SEPTEMBER 2008:


Sträckläste alla 6 Camilla Läckberg böcker.
Hade våran årliga kvartersfest (ungarna älskar den).
V blev stor hon fylde 2 år den 19.
M var med i sin andra fotbollscup dom blev 2:a.



OKTOBER 2008:


Månaden rullade på, var hemma och sjuk för problem med ryggen under 2 veckor.
1fall av Magsjuka här hemma =ÅNGEST (se mars 2008)
Hade jobbfest här hemma vi firade M som hade fyllt 50år, att M & K har förlovat sig och avtackade J som slutar som vikarie efter 8 år.
Drog på semesters till Björkvattnet= datorfritt land.
SLUTAR RÖKA



NOVEMBER 2008:


Kom hem från Björkvattnet med en bunt IKEA kartonger plus att jag hittat min dröm soffa till källaren, synd att jag inte hade 14000kr löst i fickan för då hade den fått följa med hem.
Röksuget är jobbigt med jämna mellan rum.
Blir dunderförkyld och låter som Johan Palm i IDOL med jämna mellanrum.
Åker på mini semester till Stockholm, shoppar, går ut och roar mig och hamnar på sturehof i en klänning inköpt  för 99kr på ICA maxi och det gick det oxå.
IDOL 2008 går vidare och min stora favorit blir Robin Bengtsson, det blir hysteri när Johan åker ur idol.
Min förkylning slår till igen.
Gladafamiljen blir ännu större när det kommer ännu en tremänning denna gång en pojke.



DECEMBER 2008:


IQ tester på nätet visar att jag är "smartare " än jag trott (positivt????)
Robin slutar 3:a i IDOL och Kevin vinner.
Har jobbfest för första gången på 3 år har jätte kul. (så är det att jobba åt komunen)
Sjukdommarna bara vandrar runt i familjen och jag hinner inte alls göra allt som ska göras innan jul. Julen kom och gick och jag var deckad med förkylning och febermen Tomten kom iallafall å barnen var nöjda.
28december var jag, M & M på Ica Maxi och såg Robin, Alice & Kevin. det var ett stort ögonblick för mina barn.
NYÅRSAFTON firades bland vänner.
Släkten blev ännu större dagen före julafton föddes en lite tjej.(tremänning)






Nu är det bara att vänta och se vad 2009 har att erbjuda oss.
GOD FORTSÄTTNING PÅ DET NYA ÅRET:

 


Kommentarer
Postat av: litentanta

det här var ju jättekul att läsa, ska försöka mig på att knåpa ihop en egen jag med, kan om inte annat vara jättebra för mitt eget minne tänker jag, såå, du har slutat röka ser jag, nu måste ju jag ta tag i det där själv också!!



kramen



2009-01-02 @ 11:08:41
URL: http://litentanta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0