Dagen i dag

har jag och gubben plus lilla V varit in till stan för att kolla in lite julklappar bland annat att kolla vad skidutrustning till grabbarna kostar. 1300 för skidor, bindningar och pjäxor. men inga stavar.
Känns lite svinigt att köpa något för 1300kr x2 för att de ska kunna vara med på skolgymnastiken,

Jag tänker särkilt på de som lever på gränsen när det gäller pengar också måste barnen ha både skidor och skriskor med sig till skolan varje vinter. Man säger att den svenska skolan ska vara gratis men det tycker inte jag att den är när man måste se till att barnen ska ha dyr utrustning med sig till skolan.


Det blir ju inte världen roligaste julklapp till grabbarna men de vet ju att vi inte är gjorda av pengar och det är ju något som de faktisk behöver även om de inte inser det just när paketen kommer.

Nog om detta, grabbarna har fått 1:a gris sprutan i dag och V har fått dos nr 2 av gris sprutan så det blir spännande att se om det är massa biverkningar i morgon bitti när de vaknar.
Nu ska jag lägga mig i sängen och kolla in Navy cis.

Natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0