Full rulle

de senaste dagarna har det vaarit full fart i den gladafamiljen.

I onsdags var det ju skolstart och på eftermiddagen var vi och kollade in sista slaget och fick även en skymta av kungen drottningen och kronprinsessan.

                                   
         
  

( bilderna är lånade från vk.se) (fotograf Sven Björkland)

Lite kul är det att soldaten som syns på samma bild som kungen är en jobbarkompis till mig.


Efter detta bar det av hem till en snabb ducsh och sedan in till Umeå med min svägerska för att gå ut och äta middag.
Vi hamnade på Allstar där jag åt en helt underbar peppar biff med potatis gratäng sen till efterrätt blev det cheescake med jordgubb och vit choklad. MUMS inte alls enl LCHF men någon enstaka gång får man lyxa till det.


Sen Kom torsdagen grabbarna får till skolan och V gick till förskolan första dagen efter 9½ vecka så det blev en halkort dag så hon ska komma in i det hela igen, hon har ju dessutom bytt avdelning så det tar nog en stund innan hon kommer in i det hela igen.

Själv tog jag det bara lugnt här hemma under tiden hon var på förskolan.

Vid middags tid åkte faster hem till Stockholm och då blev  M lite ledsen så han fick följa med farfar till flygt och lämna av faster och farmor som följde med ner till Stockholm.


Sen Kom fredagen och jag lyckades snoza väckar klockan i en halv timme och M slog bara av sin och somnade om, så morgonen blev lite stressig för grabbarna som skulle till skolan, men de han i tid trots att M fick cykla hem en extra gång för att hämta cykelnyklarna.

Sen i kväll så har det varit cirkus här i sävar så där var vi oxå, uppskattat av barnen i allafall. Nu sover de så gott och jag sitter här och ögonen går i kors så det blir nog en tidig fredagkväll för mig oxå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0