Jag ska måla hela världen .... .....

Här målas det och skruvas för fulla muggar.

Målning är V´s nya säng som håller på att göras i ordning, hon är ju trots allt 2 år och 7månader så det är nog dags att ta bort spjälsängen. Det har varit väldigt skönt att ha henne i den eftersom hon ej lärt sig att klättra ur den, så man vet vart man har henne under nätterna. (Ja jag är en bekväm mamma i allafall nattetid, då jag är mer död än levande)

Hon får ta samma säng som grabbarna sov i när dom var små (även jag och min syster sov i den när vi var små) så den är dryga 40år och rätt så skamfilad. Den var vit med en del bruna inslag, men nu blir den RÖD

              


När vi var till norbotten förra veckan så blev det ett obligatoriskt besök på IKEA i happaranda där jag passade på att köpa några ramar som jag oxå målade.

eftersom jag inte är det mest händige persionen, det är första gången jag målar om en möbel  så kom jag på lite försent att jag kanske skulle ha satt på mig engångshandskar.
Men man lär av sina misstag.


När det gäller skruvar så är det massor av kabel lister som ska upp så att vi kan koppla in tv via telias trippelplay
det blir en hel del kabeldragning.

Kommentarer
Postat av: litentanta

Vilken härlig rödfärg, känner att jag saknar det knalliga här hemma i allt det bruna!



Medans jag fortfarande bodde i hus var jag nog mer eller mindre besatt av nån illvillig ande som ständigt mässade på att jag KUNDE måla och målat blev det... Knallgult, extremt lila, en massa vitt och... sista färgen var väl det mest knalliga i blått man bara kan tänka sig... (inte i samma rum dock, inte ens i samma hus förresten!)



Men nu vet jag, målning är inte min starkaste sida, jag ledsnar ju så oerhört fort när det aldrig blir som på tv.....snyggt alltså ;-)



2009-04-21 @ 15:21:43
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: Lina

Här va det färg! :) Blev ju jättebra, underbar röd färg!



Allt bra med dig annars då? kramar

2009-04-24 @ 06:59:50
URL: http://ninninusens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0