I dag blir min lilla tjej stor

I dag fyller lilla V 2 år tänk vad tiden går snabbt nu har jag ingen liten baby längre (snyft).
Tänk vad dom växer och blir stora, 1 år sedan jag åkte in på förlossningen för att bli igångsatt, Lite pirrigt var det allt, men när jag kommer in på förlossningen den första jag träffar på är en från föräldrargruppen sen jag fick M hon skulle bli snittad på morgonen.

För mig tog det hela dagen, det var lite segt att sätta igång men när det väl startade så gick det snabbt Från det att jag var öppen 5 cm tills att hon var född gick på 20minuter, det var knappt så att jag hängde med.

Det är nämligen så att med mina två första barn har jag inte hunnit få ryggbedövning utan när jag då har kännt att nu orkar jag inte med någon mer smärta då har det varit dags att krysta, så denna gång skulle jag minsann vara ute i god tid.( man har ju så många bra planer som inte alltid fungerar så bra)
Så när narkosläkaren kom för att lägga bedövningen så undersökte dom mig och sa att jag var öppen 5 cm så det skulle taett bra tag till, så när han hade satt nålen och jag fortfarand låg och krampaktigt höll i lustgasmasken så frågade jag om hur lång tid det skulle ta för att få full effekt av bedövningen. 20 minuter fick jag till svar, efter någon minut till kännde jag att nu är det dags så jag sa det till barnmorskan.
hon svarade :nä det kan inte vara dags än (hon hade ju just undersökt mig)
Då blev jag lite konfunderad, jag har ju gjort detta 2 gånger tidigare var det inte så här det känndes, jo så jag sa en gång till DET ÄR DAGS NU
Då när hon kollade så säger hon :OJDÅ här kommer det visst en baby..

typ 2 minuter senare var hon född.
SLUTSATSEN av detta är att jag han aldrig få full effekt av ryggbedövningen den enda gången jag har hunnit få den och nu blir det ingen fler gång.


Morgonen efter träffade jag M uppe på BB hon hade fått en liten kille efter att ha 2 tjejer där hemma & jag fick en tjej efter att ha 2 killar där hemma.

SÅ GRATTIS O SOM OXÅ FYLLER 2 ÅR I DAG

Kommentarer
Postat av: Mina

grattis till tvååringen i efterskott :)

2008-09-20 @ 09:06:07
URL: http://mina3.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0