Host, nys och lite snörvel

Ja då var förkylningstiden här igen, men en så länge är det bara jag och gubben som har drabbats, tu är ju det har i allafall tänkt stå på benen och jobba 3 nätter i helgen eftersom denna månads lön inte kommer att se rolig ut det kommer att dras karens dag och sjukfrånvarorfrån förra månaden plus att jag inte får någon ob i princip jag jobbade ju endast 3 nätter i oktober. En karens dag låter ju inte så farligt men dom är inte kul när man jobbar natt eftersom jag jobbar i snitt drygt 10 nätter på en månad så innebär det ju att en 10del av min lön försvinner i karens och eftersom man inte har sveriges bästa lön så är 10% av lönen ganska mycket sen 4 nätter där jag bara får 80% av ordinarie lön Usch vill inte tänka på hur lönebeskedet kommer att se ut.

Tur man har en "gubbe" att leva på, och det känns inte så kul att åka till stockholm nästa vecka och shoppa när man vet att det är lite skralt med pengar..

Nå nu är det dags att pallra sig iväg och hämta barnen och få höra hur V har haft det på dagis i dag för dom har haft trollfest.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0