38,5 i feber hjälp nu dör jag..................

Vaknade vid 2 tiden i natt av att jag frös så jag höll på trilla ur sängen, upp och kolla febern 38,5 och jag som vanligt vis ligger på 36,2. söka reda på febernedsättande och vira in sig i täcket.

Vaknar sedan vid 05:20 och svettas som en gris plus att jag hör hur V ligger och pratar:
Gla, gla, gla pappa. och det betyder alltså GLASS Pappa.

Det är något som dom senaste dagarna har upptäckt att glass är jätte gott, plus att hon har börjat att försöka göra sig förstådd med ord, fram tills för någon vecka sen har hon bara sagt mamma, pappa och tack sen har hon nöjt sig med att prata.

Så det var bara upp och göra välling och det dög lika bra som glass. (vilken tur)

sen upp vid halv sju och hjälpa till att göra i ordning barnen, tur att B började sent i dag.

Men jag måste ut vid 16tiden och hämta hem mina 3 juveler och skjutsa dom till mormor och morfar, där dom ska tillbringa helgen, eftersom det var tänkt att både jag och B skulle jobba i helgen.

Det blir skönt att få lämna dom än fast det inte blev ngt arete, kan behöva några dagar att kurera mig.

Jag Tackar Gudarna att vi har så snälla far och mor föräldrar som ställer upp på sinna barnbarn i 180, det är ju tur att domm är pensionärer. för det är inte alltid så lätt att få vardagen att gå runt eftersom både jag och B har jobb med obekväma arbetstider plus att vi vill ju faktist vara ledig samtidigt i bland.

Så i vårat fall hade det varit idealiskt med hel öppet på dagis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0