Sockerabstinen

började i måndags med LCHF kosten tänkte att jag kanske junde få bort några av dessa kilon som jag vill bli av med.
I dag haar jag insett att jag har betydligt värre sockerberoende än jag någonsin kunde tänka mig.

Det har varit jätte jobbigt i dag och visst jaag har ätit betydligt mer kolhydrater i dag än vad jag borde, tur iallafaall aatt jag har lite karaktär annaars hade jag nog ätit upp hela skafferiet.

Sen är det inte så lätt att tänka om det är ju kolhydrater  i mycket mer grejor än man kan tänka sig. Sen har jaag lyckats hitta några konstiga mat kombinationer som låter jätte knasigt men som är jätte gott. Som tex kokt ägg med fetaostkräm på. Kommer säkert att vara helt knäpp innan detta är över, men jag ska inte ge mig i första taget i alla fall eftersom jag vill ner iallafall 13kg för då väger jag som jag gjorde innan vi började praata om barn nr 3.

Kommentarer
Postat av: litentanta

jag testade GI-kur ett tag, höll på att kräkas efter ett par dagar, höll ut i en hel vecka bara, eftersom att jag saknade tuggandet och jag som är fettberoende helt plötsligt fann mig i den mysko sitsen att fett, det var ju sååååå äckligt...



men eftersom att jag pillrar såpass mycket som jag gör pga epilepsin så fann jag ju ännu en ursäkt till att försöka äta mer normalt, vågade inte sabba mer än jag behövde...(ursäkter, o dåliga sådana jag vet)



nu har jag ändå lyckats tappa hela 9 kg i höst, men då talar vi om en kombination av medicinbyte med den behändiga biverkningen av illamående och en svårt sjuk svärfar på Iva.... att sluta äta har aldrig varit så enkelt som nu men kan väl inte hoppas på en bestånde viktminskning tror jag..



2008-12-11 @ 19:48:31
URL: http://litentanta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0