Smart??? IQ Test

Har suttit och roat mig på internet för att kolla hur smart jag är ( ja nått ska man ju göra för att få dagarna att gå när man är sjuk)

Första testet gjorde jag här det gick ju rätt så bra 119 i iq det står att det är bättre än 85% av befolkningen. Kanske jag inte är så du ändå. Så här såg resultatet ut.

Sen gick jag in på Mensa och kollade in deras provtest och det gick så här. där hänvisade dom tiil ett test som fanns på expressen och där blev resultatet så här.

Om jag nu är smart som dessa test påstår hur kommer det sig då att jag bara hade 3,1 i betyg när jag gick ut 9:an och 2,9 när jag gick ut gymnasiet. (ja jag är så gammal att jaag hade betygssystemet 1-5 när jag gick i skolan)

Varför har jag då valt att först utbilda mig till barnskötare och sedan till undersköterska och gå och arbeta med en dålig lön eller är det så att jag är så smart att jag inser aatt det finns människor som måste idka välgörenhet åt resten av befolkningen så att vi ska har ett samhälle som fungerar med skola, barnomsorg, hälso och sjukvård och äldre omsorg


Vet inte ??????????? men jag älskar mitt jobb även om det är dåligt betalt och aldeles för lite personal för att man ska kunna ta hand omdom gammla på ett tillfredställande sätt. Jag försöker och pusslar och fixar och donar för att alla ska få det så bra som möjligt.

Kommentarer
Postat av: litentanta

hihi! hade inte varit in o kollat här idag förräns nu, att du också satt med tester :-)



jag törs inte köra IQ-testerna dock, skyller på piller o knäpp skalle just nu, ren idioti tidigare :-), men jag tillhör ju den delen av befolkningen som oftast får mycket bättre resultat när det gäller EQ-tester än de där hemska testen du har gjort..



hmmm, jag är också barnskötare, gick över till elevassistent o lärarassistent innan mitt engagemang övergick till dottern, sen slavade jag bara på för pengarna men det är väl för underbart att vi har den underbara personalen inom vården som vi har, utan engagerade människor faller ju hela tanken med vård o omsorg! you go girl! (o mitt högstadiebetyg var lååååågt, sparkade upp det ordentligt på Komvux med 4,1 i medel tror jag det blev, så man är inte dum bara för att grundskolan inte dög till att ta tillvara på de resurser som finns i eleverna!)



o vad jag babblar, jag hade garanterat hamnat inom vården, har xtra knäckt på gamla långvården, om inte mitt eksem satte käppar i hjulet så jag är avis på ditt yrkesval, så, ni är viktiga!!



2008-12-04 @ 20:14:33
URL: http://litentanta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0