Agerat frissa i kväll

älste sonen behövdes klippas vilket han har behövt göra de senaste månaderna men det har inte blivit av förrän i kväll, eftersom han har ärvt mitt tjocka hår så är det rätt så jobbigt att klippa det med hårtrimmern när det blivit för långt, så var det även i dag så bitvis fick jag först klippa med sax för att sedan köra med 3mm på trimmen.

Resultatet blev super:
    

Det blev en rejäl hög på golvet, sen var det gubbens tur, han klipper jag betydligt oftare och då är det 1 mm som gäller i bland åker tilloch med rakhyvelnfra så jag behöver aldrig vara orolig att det ska bli ojämt :p

Vilket jag får bli när det gäller son nr 2 och dottern, har nämligen en snart 7årig son som har blont spikrakt LÅNGT hår det är axel långt även luggen och så ska hann se ut han bestämde sig redan som 5åring att han skulle ha långt hår så vad gör man.
Dottern vill jag ju att hon ska ha långt hår så man kan göra pippilotter osv.hon får gärna ärva mitt tjocka hår hon oxå bara hon slipper alla lockar

Själv håller det på vara dags att färga håret igen, det är så jobbigt när det blir utväxt så snabbt.

Kommentarer
Postat av: litentanta

dottern har långt, numera hyfsat urklippt o kortat dock, hår som jag slutade försöka göra nåt åt själv tidigt eftersom att jag inte bara har tummen mitt i handen utan dessvärre saxen också tror jag... o särbot han ska ha sin svans med långa håret bara.. det är spikrakt o aldrig att jag skulle våga dit o vingla bort mig... bra jobbat att klippa själv alltså, du sparar en himla massa pengar också, inte illa!

2008-12-29 @ 02:16:51
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: litentanta

Måste ju få önska Gott Nytt år också, kanske lyckas jag hålla mig från nätet när jag är uppe i Högland, kanske inte, så för att vara säker så hälsar jag såhär!!



Stor kram o nu jädrar önskar jag er ett Gott Friskt år också!!



2008-12-29 @ 14:34:34
URL: http://litentanta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0